Thursday 19 April 2012

Jin , Bunian Hantu, dan Seangkatan dengannya...adakah benar2 wujud?

Salam,


harini tba2 nak citer pasal makhlus2 halus kat muka bumi ni.... Emmmm sebenarnya aku mmg takut nak citer2 sal hantu ni...tapi nak citer juga akibat keconfusen yg amat....tp betulka aku confuse aku pun x tau..nak cakap aku x percaya..aku pecya...tp akibat cerita yang selalu ditokok tambah..dan selalu besilang dengan pendapat ulama aku jadi confuse...kan aku ni pasal2 ilmu2 ghaib ni mmg la cetek....hohohoo...


aku confuse la..adakah bunian dan jin benda yang sama?? ada someone cakap dengan aku x sama...so entahla..lagipun aku x pernah masuk alam ghaib...dan x akan pernah.....dan x pernah mahu...


Jin pula..mmg terang2 dalam Alquran cakap mmg ada jin kat dunia ni..so 100% la aku percaya...hehehe...eee seram x nak tengok muka jin sebenar...biarla orang lain nmpk..aku tak nak..kikikiki....InsyAllah...


Hantu pula??? ada banyak nama hantu..sekarang pun kat tv byk citer hantu...dulu masa aku muda remaja...lgsung aku x pecaya yg hantu ni wujud... Bukan main beraninya aku dulu..sbb aku x percaya...tp after satu insiden ngeri dalam hidup aku...aku tepaksa pecaya la.... aku pernah dengar hantu tp x pernah nampak... MAksudnya.....ada orang rasuk dalam badan seseorang dia cakap nama dia Pon.( phm2la yer aku x nak tulis. tulis pun aku seram).... 


Seangkatann dengannya cthnya ada orang tgk roh  bejalan...roh nikan termasuk dalam alam ghaib...yg ni susah aku nak percaya...bolehkah nmpk roh... 




Last sekali Ya Allah...jauhilah aku dari hantu setan....eeeee.....seram..seram je yer bukan takut...takut hanya pada dia...tp benda ni xkan boleh kacau kita TANPA IZIN ALLAH SWT....
so kena doa banyak2...


Korang mmg x takut, sebab belum pernah kena...yg aku ni pernah dengar je..nmpk belum...pun dah seram..Wallahualam....


Salam ketiga.. dari saya Norainie Angelo ^^,



No comments:

Post a Comment